Мақсаты: мектеп жасына дейінгі балаларды отбасылық тәрбиелеуде ұсақ моториканы дамыту мәселесін өзектендіру
Міндеттері: мектеп жасына дейінгі балалардың қолдарының ұсақ моторикасын дамыту туралы ата-аналардың білімін кеңейтуге ықпал ету; ата-аналарды қолдың ұсақ моторикасын дамытуға ықпал ететін ойындармен таныстыру; ата-аналарға үйде қолдың ұсақ моторикасын дамытуға бағытталған жұмысты ұйымдастыруға көмектесу.
Жақсы моторика-бұл адамның жүйке және бұлшықет жүйесінің Үйлестірілген әрекеттерімен қолдар мен саусақтардың көптеген ұсақ және дәл қозғалыстарын орындау мүмкіндігі.
Ұсақ моториканы дамыту баланың тұрмыстық және шығармашылық іс-әрекеттің көптеген түрлерін игеруінің қажетті шарты болып табылады.
Мидың сөйлеу және ойлау орталықтарының жұмысы ұсақ моториканың дамуына тікелей байланысты.
Бала өмірінің бастапқы кезеңінде бұл баланың қалай дамитынын көрсететін, оның зияткерлік қабілеттерін көрсететін ұсақ моторика.
Балада ұсақ моториканың дамуы баланың өмірде жасайтын алғашқы қимылдарынан басталады. Әр түрлі жастағы балалар ұсақ моториканы дамыту үшін әртүрлі мөлшердегі ойыншықтармен ойнауы керек. Балалар неғұрлым үлкен болса, ойыншықтар соғұрлым аз болуы керек. Пазлдар, мозаика, лего - ұсақ моториканы дамытудағы керемет тренажерлер.
Балалар өте қызығушылық танытады және баланы қызықтыру өте оңай. Бала жұмыс істейтін материалды жиі өзгерту өте маңызды. Бүгін ол жұмбақтарды бүктейді, ертең құммен сурет салады, сәрсенбіде мозаикамен ойнайды, жұмада пластилинге Жарма салады. Барлығы қарапайым және оңай, бастысы, бала қызықты болды.
Ұсақ моториканы дамыту үшін не қолдануға болады?
Біз пирамидалармен ойнаймыз.
Алдымен баланы пирамида өзегіне сақиналарды байлап, оларды алып тастауға үйретіңіз. Шағын өлеңдерді қолдануға болады.
Бір рет сақина, екі сақина –
Пирамидку соберу.
Бір рет сақина, екі сақина –
Сол быстренько алып тастасам.
Содан кейін сақиналар әртүрлі мөлшерде екеніне назар аударыңыз. Баланы үлкеннен кішіге сақиналарды таңдауға үйретіңіз.
Матрешкамен ойнайық.
Давай-ка с тобой
Біз аздап ойнаймыз:
Үлкен матрешкада
Матрешка аз.
Доптар.
Балаңызға кішкене резеңке доп беріңіз. Бала оны қолына қысып, үстелге немесе алақанның арасына ораңыз.
Біз кірпі допты аламыз,
Біз орап, ысқылаймыз.
Біз кірпіні үстелге қоямыз
Және оны қолмен басыңыз.
Доп аздап домаланады…
Содан кейін қолды өзгертіңіз.
Біз моншақтарды жинаймыз.
Балаңызға қуыршақ моншақтарын жасауды ұсыныңыз. Үлкен балаларға дүкенде сатылатын кішкентай моншақтардан моншақтар жинауды ұсынуға болады. Кішкентай балаларға (3-4 жас) ескі шоттардан сүйектерді байлап, моншақтар жинауды ұсынуға болады. Моншақтарды әдемі ету үшін оларды алдын-ала бояумен бояңыз. Сондай-ақ, ескі киізден жасалған қаламдарды кішкене (3-4 см) бөліктерге кесу арқылы пайдалануға болады.
Моншақ үшін моншақ,
Қайғылы емес, бала,
Сізге бисер болады,
Тоқта немножко.
Жарма ойындары.
Бұл үйде баламен ойнауға арналған ең қол жетімді материал.
Контейнерге бұршақ немесе бұршақ құйыңыз. Бала қолын сол жерге қойып, қамырды қалай илеу керектігін суреттейді:
Қамыр илеңіз,
Пеште орын бар.
Пештен шығады
Тоқаштар мен калачи.
Сіз бұршақ пен бұршақты араластырып, баланы екі түрлі контейнерге салуға шақыра аласыз (тауық пен кокерельді тамақтандырыңыз)
Киім киімдерімен ойындар.
Балалармен жұмыс жасауда киім-кешектерді, әсіресе сәндік киімдерді (құстар, жидектер, жүгері және т.б.) пайдалану өте қызықты.
• Бекітуге прищепки к желтому картонному емес. Қолыңыздан солнышко.
* Киімді сұр жартылай шеңберге бекітіңіз. Тікенді кірпі алыңыз.
* Киімді тар ұзын үшбұрышқа бекітіңіз. Қолыңыздан елочка.
* Жуғаннан кейін қуыршақ киімдерін арқанға киімдермен бекітіңіз.
Саусақ ойындары.
Бұл балалар мен ересектер үшін қызықты және қызықты сабақ. Балалармен ойнаған кезде келесі ережелерді сақтаңыз:
1. Саусақ ойындарын саусақтарыңызды жылытудан бастаңыз: иілу және кеңейту. Бұл жаттығу үшін резеңке ойыншықтарды, шарларды қолдануға болады.
2. Ойын барысында саусақ пен қолдың барлық қимылдарын балаңызбен баяу және анық орындаңыз. Егер бала қажетті қозғалысты өз бетінше орындай алмаса, оның қолын өз қолына алып, онымен бірге әрекет ету керек. Балалардың оңтайлы амплитудасы мен жүктемесі бар қозғалыстар жасауына қол жеткізу керек. Жалқау және ұқыпсыз қозғалыстардың пайдасы болмайды
3. Айту мәтіндері саусақ ойындарының ересек тиіс ең мәнерлі: онда арттыра отырып, онда төмендете отырып дауысы, кідіріс жасай отырып, көрсете отырып, жекелеген сөздер емес, қозғалыс орындауға синхронды мәтіні бар.
4. Бала мәтінді сізбен бірге қайталасын. Егер балаға бүкіл мәтінді айту қиын болса, онда ересек адаммен қимыл жасап, тек жеке сөздер мен сөз тіркестерін қайталау жеткілікті.
5. Саусақ ойындары күн сайын өткізілуі керек.
6. Саусақ ойындарының ұзақтығы балалардың жасына және олардың жеке мүмкіндіктеріне байланысты. Күніне 5-10 минут сіздің балаңызға жеткілікті.
Жәндіктер
Мен клирингте отырамын (балалар дәл орындықтарда отырады)
Мен барлық бағытта қараймын. (алақаныңызды маңдайыңызға апарыңыз, оңға, солға қараңыз)
Мұнда қанша жәндіктер бар –
Барлық, бәлкім, және санауы. (саусақтарыңызды бір уақытта екі қолыңызға қысыңыз және ашыңыз)
Міне, ара, бірақ ара, (саусақтарды кезекпен бүгіңіз)
Бұл сұлулық көбелегі,
Құмырсқа және Айдаһар –
Попрыгунья, егоза.
Барлығы асығыс, бәрі жұмыс істейді (жұдырыққа ұрыңыз)
Және ол жарқырайды. (ашық алақандарды бұраңыз)
Көбелек
Көрдіңіз бе, көбелек ұшады (қолдар білектерге кесіліп, қолдарды сілкіп тастайды)
Шабындықта гүлдер: (шапалақ)
1,2,3,4,5. (саусақтарыңызды оң қолыңызға бүгіңіз)
О, санау, санау емес
Бір апта және бір ай үшін (қолды басына, басын шайқау)
6,7,8,9,10. (саусақтарыңызды сол қолыңызға бүгіңіз)
Тіпті ақылды ара (саусағыңызбен қорқыңыз)
Санау мүмкін емес еді. (камераларды қысыңыз және ашыңыз)
Балаңыздың тәрбиесі мен дамуында сәттілік тілеймін!