24.02.2021
Дұрыс сөйлеуге үйрету және оның кемшіліктерін жеңу мектепке дейінгі жаста жақсы. Бұған мектеп жасына дейінгі баланың келесі ерекшеліктері ықпал етеді.
Мидың жоғары икемділігі, яғни. жаңа тұйықталуларға тез және оңай ауысу және олардың бұзылуының салдарын жеңу мүмкіндігі. Бұл балалардағы ересектердің сөйлеуіне еліктеудің жоғарылауын және сөйлеу дыбыстарының оңай өзгеруін түсіндіреді. Баланың миының икемділігі педагогикалық әсер ету арқылы баланың сөйлеу кемшіліктерін жеңудің негізін құрайды (жаттығулар, қайталау; дегенмен, жас балалардың тез шаршауын ескеру қажет).
2. Қабілеті барлық айналдыруға ойын. Балалар сөйлеуді қолдана отырып, әртүрлі ойындар ойнауға дайын және сол арқылы тезірек жетістікке жетеді.
Балалардың сөйлеу дыбыстарына деген сүйіспеншілігі және оларды игеруге деген ұмтылысы. Балалар дыбыстармен ойнайды, оларды механикалық түрде бірнеше рет қайталайды. Олар фонетикалық нормаларды ерте біледі және оларды игеруге тырысады (а. н.Гвоздев).
Балалар сөйлеуді, әсіресе айтылу тазалығын жақсарту бойынша іс-шараларды жақсы көреді, үлкен қызығушылық пен табандылық танытады, бір-бірін бақылайды, бір-біріне дыбыстарды немесе тілдің, еріннің қажетті позицияларын айтады. Олар дыбыстарды ықыласпен ойнайды, олардың арасындағы айырмашылықтарды байқайды, сөздерді, питомниктер мен рифмаларды үйренеді. Белгілі бір дыбыстың дұрыс айтылуын игере отырып, балалар қуанады, Жеңісті мақтан тұтады, басқалардың алдында жаңа дыбысты көрсетеді және мақұлдауды күтеді. Олар ұялуды тоқтатады, көпшіл болады
Сабақтар үнемі болуы керек, Көңілді, мәжбүрлі емес, қосымша оқу сағаттарына айналмауы керек.
Сабақтар серуендеу, сапарлар кезінде өткізілуі мүмкін. Бірақ сабақтың кейбір түрлері міндетті тыныш іскерлік ортаны, сондай-ақ алаңдаушылықтың болмауын талап етеді.
Баланы тапсырмаларды өз бетінше орындауға үйрету керек. Бала сәтсіздікке ұшыраса да, тапсырманы қалай орындау керектігін көрсетуге асықпау керек. Балаға көмек уақтылы және ақылға қонымды болуы керек.
Сабақтар қысқа болуы керек, шаршауды, қанықтылықты тудырмауы керек. Балаға ертең қандай тапсырмаларды орындайтыны туралы айтқан жөн.
Сабақтарды өткізудің формалары мен әдістерін әртараптандыру, сөздікті байыту тапсырмаларын есте сақтау, зейін, дыбысты айту, сөйлеуді дамыту тапсырмаларымен ауыстыру қажет.
Баланың оқуға деген ұмтылысын қолдау, оны одан әрі жұмысқа ынталандыру, жетістіктерді ынталандыру, қиындықтарды жеңуге үйрету қажет.