10.02.2022
Біз интуитивті түрде түсінеміз: балаға ертегі ауа сияқты қажет. Ойын-сауық ретінде қиялдың ұшуы және сөйлеуді дамыту үшін.Психологтар қосады: ертегі-бұл іс-қимыл бағдарламасы, өмірді құру моделі, әртүрлі өмірлік жағдайларға жауап беру тәсілдері. Айтпақшы, кейде бала ертегінің " санай "алады, ол ана үшін де, оның болашағы үшін де қажет емес, кейіпкерлердің жаман қасиеттерін" иемденеді". Енді біздің өсіп келе жатқан қызымыз күйеуіне "құбыжықты" таңдап, өмір бойы одан "ханзада" жасауға тырысады... балаларды ертегілерден қалай дұрыс сабақ алуға болады?
Тұру, қорқу!
- Адамға адамның эмоциялары мен іс-әрекеттерінің барлық спектрін "тірі" көру үшін жылдар қажет, ал ертегі өмірдің алғашқы жылдарында-ақ білуге көмектеседі. Сондықтан бала бастайды нәрсе екенін түсіне адами қарым-қатынас білуге, бар жақсылық пен жамандық, қайырымдылық және подлость... Тұратынымды қалай жұмыс істейді, ертегілер кейіпкерлері,балақай алады бағдарламасына үшін қалай әрекет етуге кезде ренжіткен, біреу көмек сұрап немесе саған көмек керек кезде сталкиваешься кедергілермен. Сондықтан ертегілерді оқу өте қажет және өте маңызды! Бала құрсақта болған кезде де бастауға болады. Ал екі аптадан бастап біз баланы қолымызға алып, ертегілерді оқимыз. Содан кейін сөйлеу жақсырақ дамиды, даналық пен мораль сабақтары біртіндеп қалыптасып келе жатқан санаға енеді.
Неліктен балалар сол ертегіні кейде 20, 50 рет оқуды сұрайды?
Бұл өмірдің тұрақты және болжамды екендігіне көз жеткізудің маңызды қажеттілігі! Бала ертегінің қалай аяқталатынын біледі және ол бәрі өз орнында екеніне тағы бір рет көз жеткізгісі келеді, ал соңы кеше және кешке бірдей болды. Кейде анасы бір нәрсені қайталаудан шаршайды және ол финалды өзгертеді.Бала бүлік шығарады: олай емес! Оны құрметтеңіз және қанша сұраса, сүйікті ертегіңізді тыныш және ашуланбай оқыңыз.Осылайша сенімділік қалыптасады: өмірдегі барлық нәрсе өз жолымен жүреді.
Балалар қорқынышты ертегілерді, фильмдер мен қорқынышты кітаптарды жақсы көреді. Бұл қалыпты жағдай ма? Толығымен қалыпты. Кез - келген адам физиологиялық тұрғыдан қорқу қажеттілігіне ие, сондай-ақ сүю, ашулану, бір сөзбен айтқанда, әртүрлі эмоцияларды сезіну керек. Қорқынышты ертегі бала үшін, бұл тәжірибе балалар самотерапии. Ертегідегі мазасыз жағдайды бірнеше рет өмір сүрген балалар стресстен босатылады. Қорқынышты әңгімелер балаға қорқыныштан аман қалу, онымен күресу және тіпті сюжетке әзілмен қарау қабілетіне көз жеткізуге мүмкіндік береді. Сондықтан балаға қорқынышты ертегілерді оқу керек! Керісінше, егер бала оларды ұнатса, оқыңыз, егер ол оларды тыңдағысы келмесе, жүйке - талап етпеу керек. Бірақ қорқынышты ертегіні таңдағанда, теріс кейіпкер қайта тәрбиеленетін және оқиғаның соңы жақсы болатын жерге тоқталу керек.Тағы бір нәрсе: зұлымдықпен күресудің құралдары Әлеуметтік тұрғыдан мақұлданған жерде-кейіпкер ақыл-ой, күш, батылдық арқылы жеңеді.
Золушка болу жақсы ма?
Әр түрлі кезеңдерде бала әртүрлі ертегілерге қызығушылық танытады, сонымен қатар бала әртүрлі кейіпкерлерге ақылмен қосыла алады: егер ол күшті және күшті болса,ал теріс болса? Адам кейіпкердің "іс-қимыл бағдарламасын" өзінің сценарийі ретінде қабылдап, жүрекке қабылдаған болуы мүмкін. Егер сіз балалық шақта қандай ертегілерді ұнатқаныңызды еске түсірсеңіз. "Золушка"? Біз өмір бойы осы кедей адамның бағдарламасын жүзеге асыруымыз мүмкін, ол жылдар бойы момын және ауыртпалықсыз біреуге жұмыс істейді және өз ханзадасын іздейді. Бақытымызға орай, ол оны табады. Бірақ көбінесе балалық шағында бұл ертегіні жақсы көретін қыздар - бұл бірден бірнеше жұмыста және үйде қажымай жыртатын әйелдер түрі. ИЯ, еңбекқорлық-бұл үлкен қасиет, бірақ бала мұндай ақпаратты қарастыра алады: егер Мен көп жұмыс жасасам және кішіпейілділікпен жұмыс жасасам, ханзада мені міндетті түрде байқайды.Ал мұнда тағы да анам реплику берді: "Қызым, бір кездері сен де міндетті түрде кездестіреміз ханзада". Міне, біздің қыз осындай ханзаданы күтеді, бірақ бәрі де жоқ, өйткені князьдер - бұл адамдар, бәріне жетпейді. Содан кейін ол жалғыз қалады немесе күйеулерін өзгертеді. Құдай сақтасын, ол балалық шағында пеште жатқан Иван туралы ертегіні өте жақсы көретін адамды кездестіреді-керемет жұп шығады.
Бала ертегіде қажетті ақпаратты тыңдауы үшін не істеу керек? Күшті, жігерлі мінезді, ақкөңіл және басқа да жақсы адами қасиеттерді қалыптастыратын?
Ертегілерді баламен талқылау керек!
Психологтар кеңес береді: ертегілерді талқылау керек! Бағалау кейіпкерлерінің қылықтары, қандай акценттер, тиеуді дәл көшірмелерді жасаған. Мысалы, сұрақтан бастауға болады: сіз қалай ойлайсыз, ертегі не туралы? Кейіпкер бізге маңызды нәрсені үйретуді қалайды, бірақ біз не екенін білуіміз керек. Мысалы," тауық-Ряба " - жақсы, кем дегенде, үйді таза ұстау керек, содан кейін тышқандар еш жерде болмайды. Немесе қызыл қыздар туралы ертегілер: мүмкін қарапайым адамдар арасында нағыз князьдер бар шығар? Андерсеннің қайғылы ертегілері жанашырлықты, көмекті үйретеді, эмоцияларды дамытады-олар адамға өте қажет! Баламен ұзақ және жемісті сөйлесуге болатын нәрсе.
"Бала-саусақ" ертегісінің кейіпкері ұсынған бағдарлама өте пайдалы болуы мүмкін: ол тіпті үмітсіз жағдайдан шығудың жолын табады! Мұның бәрін баламен талқылаңыз - және әңгіме тек ойын-сауық емес, нұсқаулық болады.
Емеля туралы ертегіде, танымал пікірге қайшы, "жалқаулық бағдарламасы" жоқ: Емеля, Ресейдегі кез-келген ақымақ сияқты, іс жүзінде ақымақ емес, ақымақ, яғни парасатты және дана. Ол жалқау емес, ойшыл - пеште жатып, ойлайды! Демек, тек қол еңбегі ғана емес, ақыл-ой.
"Қаздар-аққулар" ертегісінде керемет мағына бар - басқаларға көмектесу керек, содан кейін жақсылық жақсылыққа оралады. Жалпы, көптеген ертегілерде кейіпкер жолдармен жүреді, жануарларды құтқарады, содан кейін бәрі оған бірдей жауап береді.Мұнда бір маңызды ақпаратты білу маңызды: әлемде кешіктірілген жақсылық бар. Демек, сенің жақсылық емес, қайтып саған сию минутына, мүмкін саған көмектеседі, көп жылдан соң, сен аласың да қажет. Және, ең бастысы, сіз жақсылықты қайтарасыз деп күтпеуіңіз керек - адамдарға дәл осылай көмектесу керек.
Маңызды ақпарат "ер" ертегілерінде кездеседі, онда кейіпкер Иван ханзда (немесе Иван ақымақ): мұнда ер адамның өмірлік циклі ұсынылған. Мұндай ертегілердің көпшілігінің бірінші кезеңі-кейіпкердің дүниеге келуі, әкесінің үйінде өмір сүру.Дәл осы жерде және қазіргі уақытта әлемге деген негізгі сенім қалыптасуда: егер басты кейіпкер әкесінің үйінде жайлы өмір сүрсе, біз ақпарат береміз - бәрі тұрақты.Өмірде де солай: 3 жасқа дейін сіз әрқашан баламен бірге болуыңыз керек, содан кейін әлем оған мейірімді болады. Егер анасы баланы жиі тастап кетсе, болашақта адамдармен қарым-қатынас жасау оңай болмайды.
Содан кейін Иван ханзада мен Иван ақымақтар алыс жолды бастайды: кейіпкер әкесінің үйінен кетеді, ол бөлек тұрып, бөлек тұруы керек. Бұл ақпарат бала үшін де, ана үшін де: өсіп келе жатқан баланы ұстамаңыз! Ол өз жолынан өтуге, өз миссиясын жүзеге асыруға, ата-анасынан алған тәжірибесін қолдануға міндетті. Жасөспірім өзінің тәуелсіздік құқығын жариялаған кезде, бұл оның өміріндегі барлық нәрсе дұрыс жүріп жатқанын білдіреді.
Келесі кезең-жолды таңдау. Есіңізде болсын, саналы таңдау жасау қажет болған кезде жол шанышқысындағы тас. Балаға ертегі туралы ақпарат: сізде таңдау сәті болады, кімге үйлену керек, кім болу керек және бұл таңдауды өзіңіз жасауыңыз керек. Ертегілерде кейіпкер әрқашан қиын жолды таңдайды, демек өмірде қиын мақсаттар қою керек.
Соңында, кейіпкер іздегеніне қол жеткізеді - от-құстың қауырсынын табады, Кощейді жеңеді... бірақ жеңіс - қиындықтардың аяқталуы емес, оның жетістіктеріне ерте демалу, кері жол бар. Оның үстіне зұлым зұлым тартып алған соң қалыңдықтың... Тек қана кейіпкер қазірдің өзінде -ақылды тәжірибе, ер жетілген және дана - міндетті түрде жеңеді. Бұл ақпараттың барлығы баланың болашақ өмірі үшін өте пайдалы. ИЯ, қыздар да.
"Тумбелина" ертегісінде қызықты бағдарлама бар. Кедей әйел үйленуге тырысады, бірақ ол ханзадасын іздейді және табады.Ақпарат: сұрыптау, бізге сәйкес келетін адамды іздеу және ешкімге аяушылық танытпау, билікке деген құрмет!
Рас, барлық авторлық ертегілер өздерінің ішкі мазмұны бойынша халық ертегілерінен ерекшеленеді: автордың ертегілерінде даналықтан басқа жазушының барлық кешендері жиі кездеседі…
Мысалы,сіз "қызыл шляпаның"мұндай әзіл-оспақ түсіндірмесіне өте күмәнмен қарай аласыз, бірақ іс жүзінде бұл өте таңқаларлық: жауапсыз ана өзінің кішкентай қызын қасқырлар жүретін қараңғы орман арқылы жібереді, тіпті оны қалай ұстау керектігі туралы нұсқаулармен қамтамасыз етпейді! Неліктен науқас әже бөлек тұрады?
Әрине, бала мұндай сценарийді "санайды" және қабылдамайды, бірақ кейде мұндай ықтималдық бар. Сондықтан баламен не жақсы, не жаман туралы сөйлесу әрқашан қажет. Ертегі - бұл үшін керемет себеп.