24.01.2017
Балабақша педагог- психологі: Козубаева Анар Екпиновна
Педагогтарға арналған жадынама.
- Егер баланы қайта - қайта ұрысса, онда бала ашулаңшақ болып келеді.
- Сенiң таңдаған жолың ұстаздық, демек, тәрбиешi тәлiмгерсiң, ар-ождан алдындағы басты парызың, мамандықтың басты парызыболғандықтан, оның бұралаң-бұлтарысы сенiң төзiмдiлiгiңдi ұстамдылығыңды шыдамдылығыңды талап етедi.
- Мамандық талабына үйлесiмдi үлгi болуда жеке басында кездесетiн кемшiлiк, қателiктердi дер кезiнде мойындап, ешкiмге жария
етпестен уақытымен түзетуге бар пейiлiңмен кiрiс. Нағыз зиялы адам өзiн-өзi бақылай бiлуге мiндеттi.
- Егер баланың көзінше қылықтары үшін күлсе,онда ол ұялшақ, нәзік болып келеді
- Есiңде болсын өзiң жалындай бiлсең, басқаның көңiлiн, ынта ықыласын оятасың. .
- Балаға қойылатын талап оның дамуындағы ақиқат шындықпен iштей бiрлiк тауып, үйлесiмдi болса ғана сiз жүргiзген тәлiм-тәрбие
нәтижелi болады.
- Егер балаға жиі қамқорлық жасалынса, онда ол өзіне сенімді болады.
- Егер баламен тек қана ашық шындықта болса,ол әділетшіл болады.
- Егер бала қауіпсіздік сезіммен болса, онда ол өз өміріне сенімді болады.
- Өз балаңызды сүйіңіз!
- Өз балаңызға қуанышпен, оны ренжітпей, өзіне сену сезімін жоймаңыз және сізді сүюге мүмкіндік жасаңыз!
- Өз балаңызды қорғаңыз!Баланы ішкі жан дүниесі мен күшпен қауіптан сақтаңыз.
- Өз балаңызға үлгі ретінде мейірімді болыңыз.
- Дәстүрлі құндылықтарды қастерлеуге итермелеңіз, балаға үлкен жауапкершілікпен қараңыз, балаға отбасындағы тату шаңырағы қажет.
- Бала шыңдықта, үйлесімділікте өмір сүру керек.
- Бала үй шаруашылығына қатысса, оған назар аударып, көмек көрсетіңіз. Бала есейе барлық шаруаларға қатыстырыңыз.
- Демалыс күндері, яғни бос уақытында балабақша және мектеп ұйымдары түрлі үйірмелерге қатысу қажет.
- Балаға адам еркіндігінің мүмкіндігі мен шектерін көрсетіңіз.
- Ата - аналар балаға жеке тұлға ретінде қалыптасуына мүмкіндігімен таныстырып, сонымен бірге балаға әр жасалған әрекеті
үшін жауапты екеніне және олардың шектеулері бар екеніне мәлімет беру.
- Баланы тәртіпті болуына үйретіңіз!
- Балаға өз пікірі мен басқаларды бағалауға үйретіңіз!
- Балаға уайымдауға мүмкіндік беріңіз. Кейін олар құндылыққа айналып, елес ретінде қалыптасады.
- Еңбекпен жеткен табысы үшін балаңызды мақтаңыз.
- Жат қылықтарын бетіне баспаңыз.
- Бала алдына мақсат қоя біліңіз, табысын бағалаңыз.
- Баланың әр ісін назардан тыс қалдырмаңыз.
- Балаңызбен ашық сөйлесіңіз, сырласыңыз, ішінедегі дертін тыңдаңыз.Оның жеңісіне қуаныңыз.
- Баланы қабiлеттi, бойында күш-қуаты жеткiлiктi екендiгiне сендiре бiл. Өйткенi сенiм жеңiске жеткiзе бiлетiн үлкен күш.
- Ұжымда азды-көптi абыройға ие болсаң болдым, толдым демей, үздiксiз оқып, iзденiп, өзiңдi тәрбиелеуден қол үзбегiн!. Оқуды
тастаған күнi-сол сәттен бастап, бәрiнен сырттадым дей бер.
- Педагогтар агрессивті балалармен қарым-қатынасты болғанда сабырлық, жұмсақтық, шыдамдылық, түсінушілік танытулары қажет, баладатек жақсыны көріп, сену қажет.
Есіңде болсын!
Отбасындағы тәлім-тәрбиенің мақсаты баланың; жеке ерекшелігін, психикалық процестерін ескере отырып, жарасымды жетілген
ұрпақты тәрбиелеу. Аталған нысаныға жету үшін отбасындағы тәрбие төмендегі міндеттерді шешеді.
- Отбасында баланың өсіп жетілуіне, денсаулығына қамқорлық жасау,нығайту,бекіту. Тазалық дағдыларын қалыптасыру.
- Еңбек сүйгіштікке, еңбекті қажетсінуге баулу баланың күнделікті өмірін мәнді ұйымдастыру тұрмыстағы, үй шаруашылығындағы еңбекке құлшынысын
арттыру өзіне-өзі қызмет ету дағдыларына үйрету.
- Отбасы мүшелерінің өзара дұрыс қарым-қатынасын, тіл табысып түсінісуін, бірін-бірі тыңдап, ата-ананы, туған туыстарын, жасы үлкендерді сыйлап,
құрмет тұтуға үйрету. Оқудың,білім алудың, мәдени мінез-құлықтың әдеп-дағдыларын қалыптастыру.
- Отбасында баланың икемділігі мен қабілетін байқап, кәсіптік жағынан бағдарлау.
- Өнерге, мәдениетке, ғылымға құштарлығын тәрбиелеу, уақытын тиімді пайдалануды ұйымдастыру.
- Баланың ақылына, күшіне, біліміне сай берілген тапсырманы, талапты орындауға дайын болуға үйрету. Бақылау, тексеру,бағалау.
- Тәртіптікке, ұқыптылыққа, жауапкершілікке, ойшылдыққа, сергектікке, естілікке, т.б. баулу.
-Өзін-өзі тәрбиелеуге, дербестікке, шығармашылыққа баулу.
Ата-аналарға психологиялық кеңес
- Баланың міндетті түрде өздігінен орындайтын жұмыстары болуы қажет. Сіз тек осы жұмыстардың орындалуын қадағалауыңыз
керек.
- Мейлі қаншалықты тиянақты әрі жылдам орындасаңызда, балаға жүктелген жұмыстарды өзіңіз орындауға тырыспаңыз.
- Балаңызды тыңдауды үйреніңіз.Шыдамды болыңыз, балаңыздың сөзін бөліп, оның ойын өзіңіз аяқтауға тырыспаңыз және баланы
асықтырмаңыз.
- Балаңызға өз көзқарасыңызды тықпаламаңыз.
- Өзіңіздің нұсқаңыздың дұрыс екенін дәлелдермен түсіндіріңіз.
- Баланың кез-келген қалауын орындауға асықпаңыз.
- Балаға өзінің іс әрекетін түсіндіруді үйретіңіз.
- Яғни бала ең алдымен ойланып содан соң ғана шешім қабылдауды үйрену керек. Ең жақсысы өзі сенімсіздік танытқан
мәселелерде ата-анасымен кеңесуге болатынын білуі қажет.
- Баланы қоршаған әлемді танып білуге дағдылаңыз.
- Баланың жан-жақты дамуына қолайлы қауіпсіз жағдай жасаңыз.
- Баланы тым еркелетпеңіз. Онымен өзіңізбен тен дәрежедегі адам ретінде сөйлесіңіз.
- Есіңізде болсын сіздің сөйлеген сөзіңізді, іс әрекетіңізді балаңыз қайталайды.
- Балаға өз бетінше жеке басының тазалығын қадағалауды және де әр түрлі жағдайларда өзін қалай ұстау керектігін түсіндіріңіз.
- Жақсы іс әрекеті үшін сөзбен немесе сыйлықпен мадақтап көтермелеңіз.
- Бала кішкентайынан бастап ата-анасын, үлкендерді, жақындарын сыйлау керектігін білу тиіс.
- Ешқашанда баланың икемсіздігін күлкіге айналдырып және де қорқыныштарына күлмеңіз. Қайта керсінше баланың қорқыныштарын бірге
шешіп сенімді қарым-қатынас орнатыңыз.
- Қаншалықты уақытыңыз аз болсада балаңыздың жан-жақты дамуына көңіл бөліңіз. Есіңізде болсын балаңыз сіздің ең басты байлығыңыз.
- Балаларыңызды жетістік пен дәрежесі үшін емес, сол қалпында сөзсіз қабылдап жақсы көретіндігіңізді сездіртіңіз.
- Қателескені үшін баланы кекетіп, бетінен алмаңыз, басқа балалармен оны салыстырмаңыз.
- Баланың сұрақтарына жауап берген кезде шын және шыдамдылықпен жауап беріңіз.
- Күнде балаңызбен жеке сөйлесуге уақыт бөліңіз.
- Жас мөлшері әртүрлі адамдармен дұрыс қарым-қатынас жасауға үйретіңіз.
- Баланың әрбір жетістігі үшін мақтап отырыңыз.
- Балаға баға бермеңіз, оның іс-әрекетін бағалаңыз.
- Табысқа күшпен жетуге болмайды, сондықтан балаңызға күш көрсетіп, тапсырманы орында деп талап етпеңіз.
- Баланың қателік жіберуге құқығы бар екенін айтыңыз.
- Баланың «бақытты кездер банкісі» туралы ойлаңдар.
- Үлкендер балаға қалай қараса, бала да өзіне солай қарайды.
- Жалпы, өзіңізді баланың орнына қойып отырыңыз.
- Баланың берген жауабына шын және шыдамдылықпен жауап беріңіз.
- Балаңыздың жеке бөлмесі не бір бұрышы болуына жағдай жасаңыз.
- Балаңыздың шашылып жатқан үстеліне ұрыспаңыз, егер ол шығармашылық іс — әрекетпен айналысып отырса.
- Шешім қабылдауда өзіндік жеке жоспар құруына көмек көрсету.
- Балаңыздың кемістіктерін бетіне басып, басқа балалармен оны салыстырмаңыз.
- Күнде балаңызбен жеке сөйлесуге уақыт бөліңіз.
Отбасымен шешетін мәселелерге балаңызды қатыстырып, оның жеке басының ой-пікірімен санасыңыз.
- Қателескені үшін баланы кекетіп, бетінен алмаңыз.
- Баланың әрбір жетістігі үшін мақтап отырыңыз.
- Жас мөлшері әртүрлі адамдармен дұрыс қарым-қатынам жасауға
- Қиын нәрселерді тауып және оны өз бетімен, жауапкершілікпен шешуге балаңызға көмек көрсетіңіз.
- Балаңызды жетістік пен дәрежесі үшін емес, сол қалпында сөзсіз қабылдап жақсы көретіндігіңізді сездіртіңіз. Балаңызбен
бірге әңгімелер,
- Ертегілер, фантастикалық оқиғалар құрастырып,баланың шығармашылық қабілетінің дамуына жағдай жасаңыз.
- Балаңыздың сүйікті ісіне керек кітап, ойын, т.б. құралдармен қамтамасыз етіңіз.