06.12.2020
Баланың гиперактивтіліктің жетіспеушілігінің бұзылуын қалай анықтауға болады немесе ол жай ғана белсенді ме? Осы ұғымдарды ажыратайық.
Белсенді бала:
- Күннің көп бөлігі" орнында отырмайды", ашық ойындарды пассивті (жұмбақтар, дизайнерлер) ұнатады, бірақ егер ол қызығушылық танытса, ол анасымен бірге кітап оқып, сол жұмбақты жинай алады.
- Тез және көп сөйлейді, шексіз сұрақтар қояды.
- Ол үшін ұйқының және ас қорытудың бұзылуы (ішек аурулары) - бұл ерекшелік.
- Ол барлық жерде белсенді емес. Мысалы, тыныш және тыныш үй, бірақ тыныш-балабақшада, бейтаныс адамдарға барады.
- Ол агрессивті емес. Яғни, кездейсоқ немесе жанжалдың ыстығында ол "құмсалғыш әріптесін" ұсына алады, бірақ өзі сирек жанжал тудырады.
Сіз қандай педагогсыз?:
- Ол үнемі қозғалыста және өзін басқара алмайды, яғни ол шаршаса да, қозғалуды жалғастырады және күш-қуатынан шығып, жылап, истерияға түседі.
- Тез және көп сөйлейді, сөздерді жұтады, үзеді, тыңдамайды. Миллион сұрақ қояды, бірақ олардың жауаптарын сирек тыңдайды.
- Оны төсекке қою мүмкін емес, ал егер ол ұйықтап жатса, онда үзінділер тыныш. Оның ішек аурулары жиі кездеседі. Гиперактивті балалар үшін аллергияның барлық түрлері сирек емес.
- Бала басқарылмайды, ал ол тыйымдар мен шектеулерге мүлдем жауап бермейді. Кез-келген жағдайда (үй, дүкен, балабақша, балалар алаңы) бірдей белсенді әрекет етеді.
- Жиі қақтығыстарды тудырады. Ол өзінің агрессиясын бақыламайды-күреседі , тістейді, итереді және импровизацияланған құралдарды қолданады: таяқтар, тастар…
Гиперактивтіліктің негізгі себептері
Көбінесе гиперактивтілік-бұл өте тегіс емес туудың және нәресте кезіндегі бұзылулардың салдары. Қауіп тобына кесарь, ауыр патологиялық босану нәтижесінде туылған нәрестелер, салмағы аз, шала туылған жасанды сәбилер кіреді. Қазіргі өмірдің экологиясы мен қарқыны қазір көп нәрсені қалайтынын ескерсек, гиперактивті балалар неге сирек емес, керісінше біздің қазіргі өміріміздің нормасы екендігі таңқаларлық емес. Айта кету керек: қауіп тобына кіретін барлық балалар міндетті түрде гиперактивті емес! Содан кейін, егер барлық" түсінбеушіліктер " (тыныштық, истерия, колик, ұйқының бұзылуы) баланың бірінші туған күніне дейін жойылмаса, онда оларды қалпына келтіруге кеш емес.
Бала "артық" әрекеттен құтылу үшін не істеу керек?
1. Оған белгілі бір өмір сүру жағдайларын жасаңыз.
Бұған отбасындағы тыныш психологиялық жағдай, күннің нақты режимі кіреді (таза ауада серуендеу керек, мұнда керемет көңіл көтеру мүмкіндігі бар). Тура және ата-талмай еңбек ету. Егер сіз өзіңіз өте эмоционалды және теңгерімсіз болсаңыз, әрдайым кешікпей, асығыс болсаңыз, онда өзіңізге жұмыс істеуге кірісетін уақыт келді. Біз енді басымызды баққа салмаймыз, баланы үнемі сілкіп тастаймыз, аз жүйке болуға тырысамыз және "жолда"жоспарларды жиі өзгертуге тырысамыз. Өзіңізге айтыңыз:" нақты күн тәртібі " және өзіңізді ұйымшыл болуға тырысыңыз.
2. Воспользуйся осындай кеңестері:
- Бала мұндай "живчик" екеніне кінәлі емес, сондықтан оны қорлауға, жазалауға, қорлаушы үнсіз бойкот жасауға болмайды. Осы сіз қол жеткізесіз тек бір - төмендету, өзін-өзі бағалау жоқ, кінә сезімі, ол "дұрыс емес" және ұнамды болу үшін, ана әкесі.
- Баланы өзін-өзі басқаруға үйрету-сіздің басты міндетіңіз. "Агрессивті" ойындар оған эмоцияларыңызды басқаруға көмектеседі. Әркімнің жағымсыз эмоциялары бар, оның ішінде сіздің балаңызда тек тыйым бар, оған: "сіз ұрғыңыз келеді, бірақ тірі заттармен емес (адамдар, өсімдіктер, жануарлар)", - деп айтыңыз. Сіз жерге таяқпен ұрып, адамдар жоқ жерде тас лақтыра аласыз, аяғыңызбен бірдеңе ұра аласыз. Ол жай ғана энергияны шашыратып, оны үйретуі керек.
- Білім беруде екі шектен аулақ болу керек-шамадан тыс жұмсақтықтың көрінісі және оған жоғары талаптар қою. Рұқсат етілуге жол бермеу керек: балаларға әртүрлі жағдайларда мінез-құлық ережелері нақты түсіндірілуі керек. Алайда тыйымдар мен шектеулер санын ақылға қонымды минимумға дейін азайту керек.
- Бала басталған істі аяғына дейін жеткізген кезде оны әр жағдайда мадақтау керек. Салыстырмалы түрде қарапайым істердің мысалын қолдана отырып, күштерді дұрыс бөлуге үйрету керек.
- Балаларды шамадан тыс әсерлерден (теледидар, компьютер) қорғау керек, адамдар көп жиналатын жерлерден аулақ болу керек.
- Кейбір жағдайларда шамадан тыс белсенділік пен қозғыштық ата-ананың балаға өзінің табиғи қабілеттеріне сәйкес келмейтін тым жоғары талаптарды, сондай-ақ шамадан тыс шаршауды ұсынуының нәтижесі болуы мүмкін. Бұл жағдайда ата-аналар жүктемені азайтуға тырысып, аз талап етуі керек.
- "Қозғалыс-бұл өмір", физикалық белсенділіктің болмауы қозғыштықтың жоғарылауына әкелуі мүмкін. Сіз баланың шулы ойындар ойнауға, көңілді, жүгіруге, секіруге деген табиғи қажеттілігін тоқтата алмайсыз.
- Кейде мінез-құлықтың бұзылуы баланың психикалық жарақатқа реакциясы болуы мүмкін, мысалы, отбасындағы дағдарыс жағдайы, ата-анасының ажырасуы, оған деген нашар қарым-қатынас, оны мектептің сәйкес келмейтін сыныбында анықтау, мұғаліммен немесе ата-аналармен қақтығыс.
- Баланың диетасы туралы ойланғанда, дәрумендер мен минералдардың жетіспеушілігі болмайтын дұрыс тамақтануға артықшылық беріңіз. Гиперактивті нәресте басқа балаларға қарағанда диетадағы алтын ортаны ұстануы керек: аз қуырылған, ащы, тұзды, ысталған, көп қайнатылған, бұқтырылған және жаңа піскен көкөністер мен жемістер. Тағы бір ереже: егер бала тамақтанғысы келмесе, оны мәжбүрлемеңіз!
- Өзіңіздің "маневрлар алаңын" дайындаңыз: ол үшін белсенді спорт-бұл жай панацея.
- Баланы пассивті ойындарға үйретіңіз. Біз оқимыз, сонымен қатар сурет саламыз, мүсіндейміз. Егер сіздің балаңызға отыру қиын болса да, ол жиі алаңдатады, оны қадағалаңыз ("сіз оны қызықтырасыз, көрейік..."), бірақ қызығушылықты қанағаттандырғаннан кейін, балаңызбен бірге алдыңғы сабаққа оралып, оны аяғына дейін жеткізуге тырысыңыз.
- Баланы демалуға үйретіңіз. Мүмкін сіз онымен ішкі үйлесімділікті табудың "рецепті" - бұл йога. Біреу үшін релаксацияның басқа әдістері қолайлы. Жақсы психолог Сізге бұл не болуы мүмкін екенін айтады: арт-терапия, ертегі терапиясы немесе медитация.
- Балаңызға оны қаншалықты жақсы көретініңізді айтуды ұмытпаңыз.