14.12.2020
Ертегілер арқылы қалай тәрбиелеу керек
Анам немесе әкем кітапты оқығанда, олар балаларды мұндай ойын-сауыққа үйретіп қана қоймайды. Олардың арасында эмоционалды байланыс күшейтіледі. Ересектер ертегілерді ойлап табуы мүмкін-бұл балаларды жақсы тәрбиелеуге мүмкіндік береді.
Ертегілердің артықшылықтары
Мектеп жасына дейінгі балалардың жетекші қызметі — ойын. Сондықтан олар мінез-құлық ережелері туралы ұзақ, скучно дәрістерді тез тыңдайды. Қазірдің өзінде Нұсқаулық мағынасы бар ертегілер әлдеқайда жақсы қабылданады.
Балаға ойдан шығарылған оқиғаны қабылдау, өзін кейіпкермен байланыстыру оңайырақ, ал ата-анасы оған қорытынды жасауға көмектеседі. Халық ертегілерін қолданудың басты қиындығы-олар тек кейбір құбылыстар мен заттармен таныстырады.
Мысалы, "Колобок". Онда бала тек тыңдаушы ретінде әрекет етеді, іс жүзінде ол мұндай жағдайды қолдана алмайды. Қалдығынан ұн кемпірі с дедкой жасады комочек тест және слепили Бауырсақ. Содан кейін олардан кетіп, түлкі оны жеді.
Бұл жағдай балаға қол жетімді емес. Сондықтан баламен ертегі ойлап табу әлдеқайда жақсы. Бұл әдіс оған мүмкіндік береді:
қорқыныш пен алаңдаушылықты көрсетіңіз;
мәселенің шешімін көрсету;
өз бетінше іздеп, жолға шығу.
Көмегімен тарихты ересек оңай таңдалған мінез-құлық. Мысалы, сіз шопан мен қасқырдың классикалық тарихын еске түсіре аласыз-бұл сюжет көптеген балалар әңгімелерінде кездеседі. Бұл өтірік айтудың неліктен жаман екендігі туралы көрнекі сурет.
Неліктен талқылау маңызды?
Балалар әдеттегі ілімдер мен қажырлы дәрістерді қабылдамайды, бірақ оларды тәрбиесіз қалдыруға болмайды. Ертегілерді ойлап табу сізге қандай қасиеттер мінезге қолайсыз екендігі туралы идеяларды кедергісіз қалыптастыруға мүмкіндік береді.
Ертегі ұрыспайды, ілімдерді оқиды, жазалайды. Ол маңызды сұрақтарға жауап береді. Фантастикалық әңгімелер жазу бала мен ата-ана арасындағы байланысты нығайтуға көмектеседі.
Ертегінің мысалы
Құрметтемеушілік мәселесін шешу үшін мәтіннің болжалды құрылысы.
Жила-была синичка, жақсы көретін, оның қыңырлығына орындайды. ИЯ, отбасының қалған мүшелеріне оны қуантуға уақыт болмады. Ол оларға қыста астық жинауға көмектеспеді, сондықтан оны қуыста отыруға қалдырды. Көп ұзамай аштық сезімі құсты жұтып, ол тамақ іздеуді шешті.
Мен қуыстан ұшып, жерге түсіп, астық жинайық. Оның жанында котенок лужицадан көрінеді. Ол оны дөрекі түрде шақырды және оны алып тастауды айтты. Котенка дөрекіліктен жылап, мысық анасын шақырды. Ол титмузды ұстап алуға тырысты, бірақ ол ұшып кетті.
Қорыққан құс үйді әрең тапты, сонда оны бүкіл отбасы күтті. Титмуз бірдеңе ойлап тапқысы келді, бірақ мүмкін болмады. Ол бүкіл шындықты айтты. Нәтижесінде, ата-аналар титмузды да қорламады. Бірақ олардың үнсіздігі қатты жаза болды.
Бірақ мен осы кезде құс дөрекілік пен өрескелдік жақсылыққа әкелмейтінін түсіндім. Сондықтан өзгерту керек, оның қарым-қатынасын, болуға қамқор. Әйтпесе, ол тез арада мысықтың тамағына айналады.