11.04.2021
Адамның сөйлеу функциясы мен қозғалтқыш жүйесі арасында тығыз байланыс бар екені белгілі. Баланың моторикасы неғұрлым жоғары болса, оның сөйлеуі соғұрлым жақсы дамиды. Қол мен мидың сөйлеу орталығы арасындағы бірдей тығыз байланыс. Дене қимылдарының үйлесімі, қолдың және сөйлеу мүшелерінің ұсақ моторикасы дұрыс айтылымды қалыптастыруға, оның қарқынын қалыпқа келтіруге, сөйлеу үзілістерін сақтауға үйретеді, психикалық стрессті азайтады.
Саусақ ойындары мен жаттығулар сөйлеуді дамытудың ерекше құралы болып табылады. "Саусақ" гимнастикасын қолдана отырып мәтіндерді үйрену ойлаудың, зейіннің, қиялдың дамуын ынталандырады. Бала поэтикалық мәтіндерді жақсы есте сақтайды, оның сөйлеуі дәл және мәнерлі болады.
Саусақ ойындары, фольклорлық материалда, кішкентай баланың дамуы үшін мүмкіндігінше тиімді. Олар мазмұнды, қызықты, дидактикалық мазмұнында сауатты.
Ән мен питомник көркем әлемі сұлулық заңдарына сәйкес салынған. Фольклорлық мәтіндердің мәні-әрекет. Кейіпкерлердің әрекеттері, оқиғалар қозғалысы.
Саусақ гимнастикасын бастамас бұрын, балалар өлеңдердің, әндердің негізгі кейіпкерлерін білетініне көз жеткізіңіз. Алдымен көрсетіңіз балаларға ойыншықтар мен түрлі-түсті суреттер үшін көрсете білді еске ретінде көрінеді сол немесе өзге де жануарлар туралы, олардың рассказываться да потешке, песенке, өлеңдер. Содан кейін оны саусақтарыңызбен бейнелеуді ұсыныңыз. Қажет болса, осы немесе басқа жануардың саусақтармен қалай көрінетінін көрсету керек.
Бірте – бірте саусақ гимнастикасын қиындатуға болады: сіз өлеңнің бірінші жолын оқисыз – бала әрекеттерді бейнелейді, содан кейін келесі жолды оқиды-бала басқа әрекетті бейнелейді және т.б. осылайша сіз бүкіл питомник немесе ән ойнай аласыз.
Мұндай ойындар мен жаттығулар жас балалармен үнемі өткізілуі керек. Балалар сәтті болған кезде жақсы дамиды және олар жетістікке жетіп, ересектер оларға риза екенін сезінеді. Балаларды тіпті ең кішкентай жетістіктері үшін мадақтаңыз.
Баламен саусақ ойындарын өткізу бойынша ұсыныстар.
• Ойын алдында баламен бірге талқылау қажет, оның мазмұны, бірден бұл ретте пысықтау қажетті ым, комбинациялар мен саусақ қозғалысы. Бұл нәрестені жаттығуды дұрыс орындауға дайындап қана қоймай, қажетті эмоционалды көңіл-күй қалыптастырады.
* Жаттығуды баламен бірге орындау керек, сонымен бірге ойынға деген құштарлықты көрсету керек.
* Ойынды қайталаған кезде балалар көбінесе мәтінді ішінара айта бастайды (әсіресе фразалардың басталуы мен аяқталуы). Бірте-бірте мәтін Жатталып, балалар оны толығымен айтады, сөздерді қимылмен байланыстырады.
* Екі-үш жаттығуды таңдап, оларды біртіндеп жаңаларына ауыстырыңыз. Сізге ұнайтын ойындарды репертуарыңызда қалдырып, баланың өтініші бойынша оларға оралуға болады.
* Баланың алдына бірден бірнеше күрделі міндет қоймаңыз (мысалы, қимылдарды көрсету және мәтінді айту). Балалардың назарының көлемі шектеулі және мүмкін емес тапсырма ойынға деген қызығушылықты "жоя" алады.
* Ешқашан мәжбүрлемеңіз. Мүмкін болса, оларды жою (мысалы, тапсырманы өзгерту арқылы) немесе ойынды өзгерту арқылы бас тартудың себептерін түсінуге тырысыңыз.
* Балалардың ән айтуын ынталандырыңыз," байқамаңыз", егер олар бастапқыда дұрыс емес нәрсе жасаса, жетістікке жетіңіз.
Бала саусақ гимнастикасымен айналысқанда не болады?
1. Жаттығулар мен саусақтардың ырғақты қимылдарын орындау
индуктивті түрде мидың сөйлеу орталықтарында қозуға және сөйлеу аймақтарының келісілген белсенділігінің күрт артуына әкеледі, бұл сайып келгенде сөйлеудің дамуын ынталандырады
2. Саусақтармен ойындар жағымды эмоционалды фон жасайды, ересек адамды ояту сезімін дамытады, сөйлеудің мағынасын тыңдауға және түсінуге үйретеді, баланың сөйлеу белсенділігін арттырады.
3. Балалар назарын шоғырландыруды және оны дұрыс таратуды үйренеді,
4. Егер бала қысқа поэтикалық сызықтармен бірге жаттығуларды дұрыс орындаса, онда оның сөйлеуі айқын, ырғақты, жарқын болады және орындалған қимылдарды бақылау күшейеді.
5. Баланың есте сақтау қабілеті дамиды, өйткені ол қолдың белгілі бір позицияларын және қозғалыс тізбегін есте сақтауды үйренеді.
6. Балалар қиял мен қиялды дамытады. Барлық жаттығуларды игере отырып, ол бүкіл әңгімелерді" қолдарымен " айта алады,
7. Барлық жаттығуларды игеру нәтижесінде қолдар мен саусақтар күш, жақсы қозғалғыштық пен икемділікке ие болады, бұл болашақта жазу дағдысын игеруді жеңілдетеді.
Саусақ ойындары-бұл кішкентай балалар үшін дамудың оңай және жағымды тәсілі. Өйткені, Балалар әлемді жанасу арқылы таниды. 2-3 жастағы балалар үшін күн ішінде режимдік сәттерде өткізілетін арнайы ойындар, соның ішінде саусақ гимнастикасы қажет. Балалардың сүйікті ойындарының мысалы-әсіресе сіз үшін, ата-аналар, төменде.
"Киска»
"Бар киски глазки өздерінің глазки
Бар киски құлақ көрсетеді құлақтар мен шевелят оларды
Кистаның табандары бар, камераларды қысады және ашады
Жұмсақ жастықтар.
Киска, киска, ашуланбаңыз грозят саусақпен
Балаларды тырнап алмаңыз,
Брысь!"мақта в ладоши
"Отбасы»
Бұл саусақ атасы,
Бұл саусақ-әже,
Бұл саусақ әкесі,
Бұл саусақ-мама,
Бұл саусақ-мен
Міне, менің бүкіл отбасым
(бас бармақтан бастап саусақтарыңызды кезекпен бүгіңіз.)
"Біз қырыққабатты кесеміз»
Біз қырыққабатты кесеміз, кесеміз,
Біз үш, үш сәбізбіз,
Біз қырыққабатты тұздаймыз, тұздаймыз,
Біз қырыққабатты басамыз, басамыз".
Тік қолдардың төмен және жоғары өткір қозғалысы
Бір алақан түзу, екіншісі жұдырыққа қысылған, сәбіздің үгітілген үйкелісіне еліктейтін қолдың қозғалысы.
Бір шымшымнан тұз себуді еліктейтін саусақтардың қозғалысы
Екі қолдың саусақтарын жұдырықпен қарқынды қысу.
"Арбада отырады»
Белок арбада отырады, саусақтарды қысады және ашады
әзіл ырғағы.
Ол жаңғақтарды сатады: біз саусақтарымызды майыстыра бастаймыз,
Шантерелле-қарындас, үлкен саусақты бүгіңіз,
Торғай, титмуз сұқ саусағын бүгіңіз,
Қалың аю, ортаңғы саусақты бүгіңіз,
Заиньке усатому, загибаем аты жоқ саусаққа арналған,
Кішкентай саусақты зобқа бүгіңіз.
Кімге орамал, қысу саусақтары жұдырыққа және разжать олардың.
Кімге лапочку. Қысуға саусақтары жұдырыққа және разжать олардың.
"Қоян»
Қоян орманда секірді, саусақтар үстелге "секіреді".
Қоян екі қолдың саусақтарымен тамақ іздеді, біз кезекпен сұрыптаймыз
бойынша үстеліне.
Кенеттен қоянның басында қолдарын басына көтеру керек,
Жебелер сияқты көтерілді, біз құлақтарды тұтқалармен суреттейміз.
Тыныш шу естіледі: қолдар құлаққа бекітіледі.
Орманда біреу саусақтарын ұрлап, үстелге баяу барады,
Қоян іздерді шатастырады, саусақтар тез-тез жүгіреді қиындықтан қашады. үстелде шеңбер.